2010. augusztus 20., péntek

Fesztivál Lázban Aludva

Üdv Bloglakók!
Egy perce ránéztem a blogra és észrevettem hogy elég rég írtam. Csak kéne már valamit...
A postaládámat meg se mertem nézni vajon mennyien ostromoltátok naponta hogy írjak már végre.. :)
Ezúton elnézést érte.. :)
Hogy mi is van velem?
Élek! Sőőőt! ... *sejtelmes mosoly* :)
Mi történt ma?
Arra ébredtem hogy Augusztus 20.a van. Minden évben lezajlik bennem valamilyen szürreális paranormális tevékenység ezen jeles nap mégjelesebb reggelén. Legyek akármennyire is fáradt, felébredek a Virágkarnevál kezdésére. Idén sem történt másképp. Nincs is annál szebb. Bekapcsolni a tv-t a DebrecenTV re (*atizeneggyesre*) vinni és újfent szembesülni a ténnyel.
Még mindig van olyan Barom aki kora reggel kimegy csak azért hogy megnézze a karnevált.
Hihetetlen!
De vegyük csak át.
Mi is történik minden év Augusztus 20.-án Debrecen Főterén?
Virágkarnevál álnéven az ország összes mazsorettcsoportját 2óra alatt letuszkolják az emberek torkán. Igaz etetés gyanánt 10-15 Virágkocsit is végiggurítanak a szemeink elött.
De mi is a virágkocsi?
Egy szerkezet amit mi sohasem látunk mert ügyesen álcázva van. Gondolom egy alap kocsi. Lényeg guruljon de a karosszéria helyett egy keret van rajta amire virtuóz hungarocell felhasználással bábukat faragnak amire döglött virágokat szurkálnak. Majd kurva lassan végighömpölyögnek a szemünk elött.
A virágkocsikat pedig Román/Lengyel/Török/Román/Szerb/Magyar/Román/Román/Szlovák/Román... Néptánc-csoportok előzik s követik egyaránt. S mindezek alatt a mazsorettcsoportok a nyitókocsitol kezdve állandoan jelen vannak. Állandóan!
S ránk törnek! Most is hallom azt a zenét! Látom azt mosolyt az arcokon!
S mi ezt nézzük! A mai napig nem értem!
Mi értelme a mazsorettnek?
Forgatnak/Dobálnak egy vékony rudat vigyorognak egyfojtában még csak túl sok tánclépést se tartalmaz a koreográfiájuk. Vagy ha mégis akkoris mindeggyik csoport ugyanazt csinálja! ... És mosolyognak! Gonoszan! Ránk törnek! Le akarják zsibbasztani az agyunkat! Mire képesek még vajon?! ...
....És a dolgozó kora reggel kimegy akár még fizet is hogy a tribünre kapjon jegyet s megnézi ezt a fost! Ami az első 5perc után dögunalom! Sőt arra az 5 percre is vár fél vagy akár egy órát ami alatt szintén unatkozik. Miért csináljuk mi ezt?
Hozzáteszem este kinnt voltam én is! :) Igaz csak a zászlóforgatók miatt...
Imádom őket. Már ovodában is zászlóforgató akartam lenni ha nagy leszek. S ma ujra láttam őket. Sőt elmentek mellettem a Csokonai Színháznál. De jó volt :) Ők a kivételek amik erősítik a szabályt ami miatt érdemes megtartani minden évben ezt a programot. A zászlóforgatók egy külön posztot érdemelnek. Majd ha lesz időm meg is írom :) Imádom őket! :) ...
Visszatérve valószinű hogy a fenntébb említett nézeteim abbol fakadnak hogy debreceni vagyok. Rengeteg virágkarnevált végignéztem már. Unom! Hihetetlenül! S reggel arra is fény derült hogy én már baba koromban Augusztus 20.án délelött a tribünön voltam pontosabban az Anyum ölében aludtam mert kb már akkor ennyire érdekelt ez a dolog :D
Azért hozzá kell tenni a hungarocell munkák télleg minden elismerést megérdemelnek. Mert szépek, igy a dölgött virággal különösen. De a köztük lévő ezer darab mazsorett csoportot hanyagolni kéne. Na de mára legyen elég ennyi. Talán valamikor folyt köv.Most megyek aludni.

Szebb Virágkocsikat!
Blogzoll

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése